hantuayaq

it's my life... karau jangan tak karau....

Sunday, October 18, 2009

udang kumpau


Korang tngok je la pic nih... melihat kepada kekeruhan air sungai kerian, kemuraman suasana, kemasaman wajah cikgu jamil dan kesantaian beliau berposing maka korang tafsirlah sendiri samada berjaya atau tidak trip mengudang ini... he.. he..

-sinopsis -
Rakanku Cikgu Jamil didatangkan khas dari SMT Balik Pulau untuk sesi trip mengudang (memancing udang) pada kali ini (18/10/2009). Dalam 7.30 pagi dia dah smpai umah aku. 8 pagi kitorang bertolak ke jeti sampan aku.

Siap semua setting sampan dan peralatan memancing.. dlm 9 pagi kitorang berlepas ke lubuk2 jenggo(udang galah) di bahagian hulu sungai... pemilihan hulu sebab aku ada dengar yang sebelah hulu naik jenggo kasar2 dan banyak. Maka dgn berkobar-kobar kitorang pun menerpa dgn lajunya ke hulu... so dlm 9.15 pagi smpai lar kitorang kat situ... Dan dgn berkobar-kobarnya jugak setelah mengudang hampir 4 jam kitorang pun.. jugak dgn lajunya menerpa balik ke jeti. Ok.. dah habis kobar-kobar... ha.. ni aku nak 'kabo'kan bahawa hasil sepagi mengudang ini adalah sebnyk seeeekor... ha... ha..... sakit pala aku...

Settle makan, mndi dll kat umah aku... kitorang meneruskan lagi sesi mengudang utk saki baki hari ni. Malas dah lar aku nk taip.... ok... hasil sepetang sebyk 6 ekor.... So semua skali 7 ekor... semua saiz muda remaja (kecik2)... Keputusan dan kesimpulannya, trip ini KUMPAU SEKUMPAU_KUMPAUNYA... Sian Cikgu Jamil... hu.. hu...

3 comments:

  1. Tengok wajahnya masih tersenyum... itu ciri-ciri fizikal orang beriman... percaya rezeki dan qadak.

    ReplyDelete
  2. org kata xmo kumpau p market la... belambak dok ada...
    aku kata kadang2 kat market pun kumpau... ikan lain banyak... ikan yg kita nak xdak...

    ReplyDelete
  3. sedih tul tgk muka aku..hehehe..x pa repeat laen

    ReplyDelete